fredag 4 januari 2008

Övervåningen har påbörjats

Efter ett par månaders stiltje har nu övervåningen nu påbörjats. Inte lika påfrestande som när bottenvåningen påbörjades så det känns (nästan) bara roligt. Nyårsaftonen gick i sågspånets tecken. Vi tog bort väggen in till kontoret och öppnade upp det befintliga innertaket för att sedan sätta råspont överallt. Målet är att få ett ljusare rum där man kan arbeta och slappa. Jag såg en bild i Lantliv som inte suddas bort från näthinnan. Denna ska försökas återskapas efter våra förutsättningar och jag återkommer med bilder på hur arbetet fortlöper. Bilderna här visar hur det såg ut när 2007 gick mot 2008.

Takkupan utan innertak och med en julstjärna som tappert försöker

ge lite julstämmning.


Delar av väggen mellan allrum och kontor finns fortfarande kvar

men innertaket har rivits.


Nu har mellanväggen rivits och jag oroar mig förstås för att taket ska rasa in. J skrattar åt mig.


Jag återkommer med fler före- och efterbilder. Det är verkligen fina kork-/plastmattor och vävtapeter som har fått sin sista station i svarta sopsäckar. Må ni vila i frid.














Inga kommentarer: