onsdag 26 mars 2008

Pelargoner tror jag?

Jag har nu för första gången försökt att övervintra pelargoner. De har stått helt bortglömda i källaren och jag kan faktiskt skönja gröna små blad lite här och var i de flesta krukorna. Man kan ju alltid hoppas att de blir lika fina som förra sommaren men för mig tycks det vara långt borta. Utifrån ser det säkert ut som jag har allt annat än gröna fingrar. Jag ställde alla i det lilla rummet. Vet inte rikigt hur jag ska utlokalisera dem i huset. Övervåningen är dammig och jag har redan blommor i alla andra fönster *suck*. Så, de får stå därinne så länge. Jag tog även en stickling och satte i glas. Jag hörde på "odla med P1" att man inte ska sätta sticklingar i vatten. Det är mer naturligt att sätta dem i jord direkt. Så fick det bli!

I bakgrunden av sticklingen kan man se pelargoner som jag VERKLIGEN kan sköta. Min plastfilm från Designtorget. Här ser ni hur det ser ut från andra sidan.


Inga kommentarer: