söndag 10 februari 2008

I väntan på våren

Jag fick för mig att jag ville byta gardiner i köket och hade det perfekta tyget i en låda. Tyckte jag. J sa i från och tyckte verkligen inte att det passade med ett jultyg på våren. Så det får bli nästa års julgardiner :-)
Så vi sponsrade IKEA igår eftermiddag. Det blev ett annat rutigt tyg (mindre juligt). Jag sydde bara två långa kappor, rullade upp dem och knöt upp dem med mormors spets. På Erikshjälpen fyndade jag en nästan ny (i skicket iallafall) trasmatta i röda toner. Pappelinamattan passade också jättebra till gardinerna men den får vila ett litet tag nu. Kul med förändring! Det blev en helt annan karaktär i köket, mer lantligt. Så nu väntar vi bara på våren.


2 kommentarer:

Ylva sa...

Vad hemtrevligt det ser ut. Längtar efter att få göra hemtrevligt på ett nytt ställe!
Kram

Tina sa...

Hej Vännen

Kul att se din blogg.
Allt är så fint men jag kan säga till alla som inte har sätt det live att det är ännu bättre.
Du skriver så bra, fick mig några skratt. Tack för att du gör mig glad.
Kram från hon utan minne....